Alla inlägg den 30 januari 2010

Av annette - 30 januari 2010 17:41

Idag när jag var på jobb så blev jag bara så himmla sugen på fastlagsbulle, sagt och gjort så gick jag in på konsum och köpte mandelmassa, vetebullar och vispgrädde.

och satte genast igång med bullarna när jag kom hem, men när dom väl var klara så var jag inte ett dugg sugen mer, så nu står där fastlagsbullar i kylen som bara väntar på att få bli uppätna.

 

 

  

 

 

  

får väl ta och smaka en lite senare ikväll!   

 

Av annette - 30 januari 2010 17:26

Igår gjorde jag en väldigt enkel och snabblagad köttfärslimpa, jag gjorde dock ingen limpa utan jag la köttsmeten i en rund pajform istöllet oxå hade jag skivad mozzarella och skivade tomater ovanpå, och det blev jättegott.


3 dl gräddfil

2 ägg

1 påse fransk löksoppa

ca 500 gram blandfärs


rör ihopa ägg,gräddfil och sopppulveret, blanda i färsen...forma sen en limpa eller gör som jag platta ut färsen i en pajform och toppa med mozzarella,tomat och lite oregano.

200 grader i 20-30 minuter


KAN INTE GÅ SNABBARE OCH SMAKADE BRA!


  

Här är ägg,gräddfil och sopp-pulver blandat



  

färsen har kommit med i blandningen



  

utplattad i en pajform med tomat och mozzarela



  

Ovido - Quiz & Flashcards