Alla inlägg den 28 januari 2010

Av annette - 28 januari 2010 17:34

Denna veckan har vi extrapris på kycklingfile och eftersom vi äter mycket med kyckling här hemma så gäller det ju att bunkra upp och idag gjorde jag en himmla god rätt på just kycklingfile, en klar 10 poängare måste jag säga! och detta recept har jag hittat på http://cayennesrecept.blogspot.com


1 KILO KYCKLINGFILE

140 GRAM BACON

3 DL VISPGRÄDDE

4 DL CREME FRAICE MED SHALOTTENLÖK,VIN O SENAP (jag hittade inte denna i affären här hemma så jag tog creme bounjour med shalottenlök o gräslök istället och det smakade jättebra)

2-3 tsk dijonsenap

3-4 tomater i skivor

riven västerbottenost


GÖR SÅ HÄR:

 

Skär kycklingen i mindre bitar, fräs dom i lite smör i en stekpanna, krydda med salt och peppar.

smöra en ugnsform med lite margarin och lägg i dom brynta kycklingbitarna

klipp baconet i mindre bitar och fräs det på järnet, lägg över baconet över kycklingen.

blanda creme fraiche,grädde och senap och slå sen såsen över kyckling o bacon.

lägg på tomatskivor och toppa med västerbottenost.

sätt in i 225 grader i ca 20-30 minuter.


SMAKAR GUDOMLIGT GOTT OCH PASSAR ÄVEN SOM FESTMAT!



  



  

    

väldigt gott och mycket lättlagat!!



Ovido - Quiz & Flashcards