Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

skruvad currykyckling

Av annette - 27 januari 2010 17:09

Go eftermiddag!

Ja nu har jag nyss lagat middag, en snabbis till rätt idag vill jag lova   Det tog inte lång stund att göra denna rätten och gott var det oxå!

Receptet har jag hittat inne på http://mingodasida.bloggspot.com och här kommer receptet!



8 dl spiralmakaroner eller skruvar

1 grillad kyckling

6 dl mjölk

2 dl matlagningsgrädde

2 msk kycklingfond

1 påse findus grönsaksmix (broccoli,majs, paprika)

3 tsk curry

3 msk vetemjöl

1 gul lök

 1 tsk paprikapulver

1/2 -1 tsk salt


Börja med att bena ur den grillade kycklingen och skär köttet i mindre bitar, koka pastan enl förpackningen

Hacka löken och stek den tillsammans med grönsaksmixen i en stekpanna..pudra över curryn och låt allt blandas väl.

Pudra över mjölet och arbeta in det bland det andra, späd med mjölken,lite i taget.

Häll på grädde,fond,salt och parikapulver och låt koka upp. Rör i kycklingen och den färdigkokta pastan, rör om och låt allt bli genomvarmt och smaka ev av med mer curry och salt?


servera med ett par gurkskivor och en knäckemacka.


  


  


inte världens bästa fotokvalite men jag har lixom ingen bättre kamera!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annette - 30 januari 2010 17:41

Idag när jag var på jobb så blev jag bara så himmla sugen på fastlagsbulle, sagt och gjort så gick jag in på konsum och köpte mandelmassa, vetebullar och vispgrädde. och satte genast igång med bullarna när jag kom hem, men när dom väl var klara så...

Av annette - 30 januari 2010 17:26

Igår gjorde jag en väldigt enkel och snabblagad köttfärslimpa, jag gjorde dock ingen limpa utan jag la köttsmeten i en rund pajform istöllet oxå hade jag skivad mozzarella och skivade tomater ovanpå, och det blev jättegott.   3 dl gräddfil 2 äg...

Av annette - 28 januari 2010 17:34

Denna veckan har vi extrapris på kycklingfile och eftersom vi äter mycket med kyckling här hemma så gäller det ju att bunkra upp och idag gjorde jag en himmla god rätt på just kycklingfile, en klar 10 poängare måste jag säga! och detta recept har jag...

Av annette - 26 januari 2010 17:31

Idag blir det ingen middag här hemma, deremot hade jag tänkt lägga in ett annat smarrigt recpet som jag tillagade för nån vecka sedan och som verkligen passar bra en helg när man vill ha det där *lilla extra*   smördegsinbakad fläskfile med gorg...

Av annette - 25 januari 2010 18:33

Ojjj vad go middag jag gjorde idag, riktig husmanskost och ibland smakar det faktist godare än nåt annat! Först hade jag tänkt ha falukorv med dillsås men så kom stora dottern till jobb idag när vi hade möte och då föreslog hon pepparrotssås istället...

Ovido - Quiz & Flashcards